Oana Opriș este co-fondator Genuin și cultivator de profunzime naturală. După 10 ani de real-estate corporate și obținerea doctoratului în inovație în educația superioară, Oana a intrat în domeniul educației antreprenoriale pentru adulți, unde s-a îndrăgostit de antreprenoriat. În 2021 a găsit curajul și inspirația să înceapă business-ul propriu, Genuin, cu care își dorește să readucă natura în casele oamenilor și să cultive liniște interioară.

Cum pasiunea unei familii pentru in s-a transformat în brandul Genuin – un interviu cu Oana Opriș, co-fondator

1. Câteva cuvinte despre GENUIN. De ce s-ar putea spune că GENUIN este o poveste de succes în piața din România? 

Genuin s-a născut acum 2 ani și crește organic, odată cu pasiunea noastră, a familiei, pentru in.

Credem că a-ți trăi viața în modul TĂU natural vine din libertate. Iar libertatea vine odată cu sentimentul de confort și cu prețuirea sinelui – a zilelor tale, a nopților tale, a pielii, a somnului, a mesei tale. Credem în magia acesta în INterior pentru că a fost drumul nostru către libertate.

Odată cu pandemia am simțit că putem fi mai mult și face mai mult, că putem să ne croim singuri viitorul, la propriu și la figurat. 😊 Astfel încât sentimentul de a construi ceva de valoare pe piața din România, într-o tradiție care a fost uitată și cu un material sustenabil și perfect ecologic, ne-a adus o nouă formă de a ne simți liberi.

Genuin nu poate fi declarat încă o poveste de succes. Este ca un copil în creștere. Învață, greșește, e creativ, e plin de viață și are extrem de multă energie. Așa că momentan e o poveste frumoasă, la început, care reușește să se adapteze frumos, dar organic, fără viteză, la o piață în formare.

2. Care este secretul acestor rezultate?

Rezultatele noastre vin din 3 surse, nu foarte secrete – pe care ne dorim foarte mult să le cultivăm.

O sursă importantă și cu care suntem entuziasmați să lucrăm sunt arhitecții și designerii de interior. Ei sunt cei care, cu încredere în noi și în materiale, reușesc să ne aducă mai aproape de clienți.

O a doua sursă e reprezentată de clienții care, cu mare deschidere, pun preț pe locul în care își petrec foarte mult timp – dormitorul. Aceștia sunt interesați nu doar de o estetică premium și relaxată, dar și de calitatea materialului care le atinge corpul și fața.

Iar o a treia sursă sunt influencerii cu care lucrăm. Îi alegem cu mare grijă, cu atenție la valorile pe care le promovează și la ceea ce susțin în domeniul sustenabilității.

Dacă ar fi să vorbim de un secret, cred că ingredientul nostru magic este pasiunea pentru material și implicit calitatea acestuia. Alegem cel mai bun in European prespălat și certificat, pentru a ne asigura de o experiență nouă cu inul – una moale și senzațională pentru piele.

3. Care a fost cea mai mare provocare pe care ați întâmpinat-o până acum?

Cred că cea mai mare provocare este să explicăm calitățile inului și să spargem miturile că acesta ar fi aspru sau doar pentru vară.

Oamenii sunt obișnuiți cu inul aspru, des folosit înainte la ștergare sau în fashion. Inul prespălat însă are multe calități, dar una mare este că e moale și nu mai intră la apă (spălat corespunzător). De asemenea, inul este un material termoreglator, care e minunat atât vara cât și iarna.

Aceste provocări reprezintă încă bariere, alături de prețul mai mare comparativ cu bumbacul.

4. Ce previziuni aveți pentru următorii 5 ani cu privire la dezvoltarea pieței din România?

Credem foarte tare în piața din România, chiar dacă acum aceasta este la început. Conform unui studiu recent făcut de noi împreună cu Izidata, clienții români cumpără în medie o nouă lenjerie de pat la 1 – 2 ani (35%), urmați de cei care fac acest lucru la 6 – 11 luni (24%)*, iar suma pe care majoritatea o cheltuie este de 101 – 200 lei pentru o lenjerie nouă de pat (48%), urmați apoi de cei care alocă 51 – 100 lei (21%).*

Poate vă miră că noi suntem optimiști cu astfel de cifre, dar suntem.

Credem că realitatea de acum este datorată mai multor factori, printre care și:

  • Așternutul este considerat o necesitate și nu se pune mare preț pe calitatea lui. Îl luăm să fie.
  • Suntem obișnuiți să schimbăm totul și nimic să nu țină, iar investiția într-un așternut de in, chiar dacă ar ține și o generație, nu este atrăgătoare încă pentru că psihologia consumerismului e adâncită.
  • Materialele naturale și sustenabile par încă cuvinte de marketing, căci microplasticele nu se văd și nu se simt imediat.
  • Calitatea somnului e încă subestimată, la fel ca mediul în care dormim și deci, adesea ignorate.
  • Estetica frumosului este încă la început. Ne educăm cu toții.

5. Ce urmează? La ce ne putem aștepta pe viitor de la brandul GENUIN?

Urmează multe lucruri frumoase la Genuin și abia așteptăm să dezvăluim multe dintre ele. Momentan putem spune că cel mai mare proiect în desfășurare este dotarea atelierului cu echipamente noi printr-un program de Green Start-up alături de Innovation Norway – echipamente pentru perdele, mașini de brodat precum și automatizare pentru umplere perne.

De asemenea, vom începe să reciclăm propriile resturi textile și să le refolosim pentru umpluturi de mic mobilier, crescând astfel consumul circular, la care ținem foarte mult. În acest sens vom avea și un proiect de mare anvergura pe care abia așteptăm să îl lansăm în octombrie.

Nu în cele din urmă, anul acesta vom avea prima participare la târgul Maison et Objet din Paris, cu un stand pastelat și frumos, care vrea să aducă inul nostru în atenția consumatorilor români dar și a retailerilor de peste hotare.

6. Sunteți un brand ambițios, care a început să câștige notorietate în lumea designului interior. Care sunt 3 motive pentru a lucra cu GENUIN?

Suntem într-adevăr ambițioși și foarte muncitori. Credem mult în business-ul nostru și în magia pe care el poate să o producă în interior. Când ne gândim la motivele pentru care să lucrăm împreună, ne gândim că:

  • Suntem cei care oferă cea mai mare gamă de culori de in European și certificat, de pe piața românească
  • Avem stocuri la multe materiale și putem livra eficient
  • Avem o experiență de peste 12 ani în textile prin 2 dintre co-fondatori și asta ne asigură calitatea muncii și a materialelor, precum și faptul că putem rezolva orice problemă apare.

7. Suntem o comunitate tânără. Ce mesaj ați vrea să transmiteți arhitecților și designerilor din România?

Îmi place mult această întrebare. Aș vrea să le transmit să aibă curaj să le povestească clienților despre ce înseamnă materialele naturale și sustenabile, iar dacă au nevoie de „facts”, noi suntem aici să le oferim.

Și desigur, că atât minimaismul cât și maximalismul pot avea nevoie de accente naturale, iar noi suntem aici să le pregătim.

**Metodologie studiu IZI data: Studiul a fost realizat de către agenția de cercetare de piață IZI data în rândul unui eșantion reprezentativ național de 1058 chestionare online autoadministrate, pe o populație de femei și bărbați peste 18 ani, rezidenți ai mediilor urban și rural, utilizatori de internet. Perioada de colectare a datelor: 9 – 16 mai 2023. IZI data este o agenție de studii de piață al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate dar și pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive precum și cele de tip DIY.

Ți-a plăcut
articolul?

Distribuie pe