Ce reprezintă pentru tine calitatea de președinte onorific RIDA?
Este o mare onoare să fiu președinte onorific RIDA, bineînteles. Îmi permite să înțeleg și să mă implic în scena și comunitatea de design din România. România este o țară în continuă dezvoltare care poate modela un viitor mai bun atât pentru ea, cât și pentru lume.
Cum ai descrie RIDA?
O asociație riguroasă care promovează, inspiră și ghidează evoluția curiozității designului în România.
Care a fost cea mai mare provocare ca și designer de până acum?
Scaunul va fi întotdeauna provocarea fără sfârșit. Este modelul ideologic perfect de design. Este atât de dificil să găsești o modalitate originală, dar în același timp autentică, de a susține corpul și spatele. Așadar, ma îndrept de fiecare dată către o nouă structură, o nouă formă, o nouă tehnologie sau către noi materiale. Cea mai mare provocare astăzi este însă să te asiguri că ai o idee originală pentru orice obiect sau spațiu. Originalitatea devine din ce în ce mai dificilă, dat fiind că era digitală oferă atât de multe imagini încât este din ce în ce mai greu să găsești o expresie personală autentică. Vă sugerez să nu vă uitați pe Pinterest și Instagram și să gasiti idei bazate pe alte criterii precum comportamentul uman, funcția, capacitățile de producție etc.
Cine sau ce te inspiră cel mai mult în procesul de creație?
Sunt interesat de proiectarea produselor ca experiențe extaziate complete. Trebuie să ne amintim problemele UMANE evidente dintr-un produs. Consumatorii cumpără cu desăvârșire kitsch inutil sau evaluează un produs în funcție de criterii precum emoția, usurința în utilizare și un spirit pozitiv și mândru care le aduce sens și o viață mai bună.
Ce face ca un design să iasă în evidență din punctul tău de vedere?
Viețile noastre sunt îmbunătățite atunci când experimentăm frumusețea, confortul, luxul, performanța și utilitatea, împreună. Cred că crearea unei case confortabile vine cu nevoia de mai puțin. Avem nevoie de lucruri fizice mai putine, dar mai bune.
Care dintre proiectele tale de până acum este proiectul tău de suflet?
Toate proiectele mele sunt o manifestare a sufletului meu, ca un compozitor care creează muzică. Sunt super pasionat și motivat de nevoia de a produce și de a disemina frumusețea și de a continua să creez proiecte originale. Daca trebuie să aleg un produs, atunci sunt mândru de cutia Garbo pentru Umbra pe care am proiectat-o în 1994, deoarece are 27 de ani și încă are atât de mult succes și a fost vândută până în prezent în peste 10 milioane de piese.
Ai declarat că ți-ai dedicat ultimii 20 de ani de muncă pentru a face din design un subiect public? Care au fost cele mai mari provocări în acest demers?
Publicul de astăzi este mai conștient de design, dar totuși crede în continuare că designul este stil. Designul nu este stil. Stilul reprezintă mișcări din trecut care sunt însușite. Incă este o provocare să-i faci pe oameni să realizeze importanța designului. Sper ca încercările mele de a-l ridica în categoria marilor arte care modelează lumea noastră (precum muzica și arhitectura) să fie menționate mult timp după obiectele mele fizice.